Techniki turntablistyczne
Jak napisałem wcześniej, turntablsm to sztuka używania gramofonu poprzez tworzenie skreczy, beat jugglingu i innych trików. Owe skrecze, juggling itd. można każde z
osobna nazwać "techniką". Np. Technika "Baby Scratch", tchnika "Crab Scratch" itp.< br/>
Poniżej postaram się zamieścić możliwie najwęcej technik, które wyszperałem w Internecie. Będą to filmiki instruktażowe, które pokażą, jak daną technikę się wykonuje
oraz jaki efekt dźwiękowy ona daje.
DJ Q-BERT Lessons:
Turntable setup
KLIK
Baby Scratch
KLIK
Tip Scratch
KLIK
Zig-Zags Scratch
KLIK
Drags Scratch
KLIK
Lazer Scratch
KLIK
Crab Scratch
KLIK
Transform Tears Scratch
KLIK
1-click Flare Scratch
KLIK
2-click Flare Scratch (Orbits)
KLIK
Chirp Scratch
KLIK
Crescent Flare Scratch (3-clicks)
KLIK
Transformer Scratch
KLIK
Cutting Scratch
KLIK
Dicing Scratch
KLIK
Phazers Scratch
KLIK
Fades Scratch
KLIK
Scribbles Scratch
KLIK
Swipes Scratch
KLIK
Original Flare Scratch
KLIK
Needle Droping
KLIK
Waves Scratch
KLIK
Reverse Cutting Scratch
KLIK
Clover Tears Scratch
KLIK
DJ Q-BESRT's Scratchlopedia Breaktannica
Wielki zbiór technik Dj-a Q-Bert'a. Poszczególne triki, połączenia trików, na jednym gramofonie, na dwóch gramofonach, z faderem, bez fadera, na QFO i na Technicsach. Wielka księga. Polecam!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37(?)
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
DJ ANGELO Lessons:
Tear Scratch
KLIK
Fading and Cutting Scratch
KLIK
Stab Scratch
KLIK
Stab Scratch
KLIK
Transformer Scratch
KLIK
Chirp Scratch
KLIK
1-click Flare Orbit Scratch
KLIK
2-click Flare Orbit Scratch
KLIK
Crab Scratch
KLIK
Beat Juggling Basics PT.1
KLIK
Beat Juggling Basics PT.2
KLIK
Podobnych tutoriali, lekcji, czy jak to nazwiemy jest w Internecie bardzo dużo. Jeśli posłużymy się nazwą danej techniki w celu jej wyszukania, to znajdziemy
jeszcze lekcje innych DJ'ów. Dobre są również lekcje DJ Short-E. Z resztą nic lepszego niż Pani nauczyciel. Można powiedzieć - szkolny stereotyp.
Warto zauważyć w tym miejscu, że każdy ma inaczej podzielone pólkule mózgowe i używa albo lewej ręki do płyty albo prawej, albo lewej ręki do fadera albo prawej.
Istotnie ta zależność ma znaczenie i każdy inaczej przyswaja sobie to. Dlatego warto szukać lekcji skomponowanych jakby dla siebie, pod swoją łapę na płycie i
pod swoją łapę na crossfaderze. Ale przede wszystkim ważne są własne frestyle, próby i eksperymenty.
>>>Powrót do strony głównej<<<
Jeżeli zapomniałem o czymś, gdzieś widzisz nieprawidłowości - napisz do mnie poprzez zakładkę
Kontakt.
Źródło: Internet.